Ticker

6/recent/ticker-posts

iESTA Booster Emosi dan Minda Untuk Kecerdasan Emosi & Akademik


iESTA Booster Emosi dan Minda Untuk Kecerdasan Emosi & Akademik

Assalamualaikum & selamat petang gais

Sementara menunggu rutin petang di halaman rumah, saya nak share tentang iESTA Booster Emosi dan Minda Untuk Kecerdasan Emosi & Akademik kepada pembaca blog ni ( ada ker ?? hihi 😅 ) especially untuk mommies yang saya sangat percaya sudah mula sibuk melakukan persiapan kembali ke sekolah bersempena tahun baru 2020. Macam tak percaya,kejap sangat kan... tutp tup dah 2020.

https://bconline.com.my/friends/idevaffiliate.php?id=286

Dulu-dulu masa Wawasan 2020 ni dilancarkan macam rasa sangat lah jauh, sangat lah lambat kan.. Tahu-tahu tinggal 15 hari sahaja lagi kita kalau dipanjangkan umur akan melangkah ke tahun 2020.

Tahun baru yang semakin mencabar buat kita ibu-ibu berkerjaya dan suri rumah sepenuh masa. Begitu juga bagi anak-anak yang bakal melangkah ke gerbang persekolahan atau tahun ini menjadi tahun penting kerana bakal menduduki peperiksaan besar yang akan menentukan arah mereka seterusnya.

Bila disebut tentang persekolahan , kegusaran hati seorang ibu pasti tidak dapat dinafikan. Nak-nak lagi bagi ibu yang punya anak bakal menduduki peperiksaan penting,kerisauan tidak dapat disembunyikan.

Sebagai ibu, kita mahukan yang terbaik untuk anak maing-masing. Kita mahu mereka setanding dengan rakan-rakan mereka yang lain , dapat bersaing secara sihat dan beroleh keputusan cemerlang yang membolehkan atau melayakkan mereka selangkah ke tempat yang lebih baik sama seperti anak -anak orang lain.

Hal yang telah saya lalui sebelum ini dan Alhamdulillah Allah mempermudahkan semuanya. So sedikit sebanyak saya pasti, ibu-ibu di luar sana pun pasti berusaha keras untuk kejayaan mereka. Belikan buku-buku rujukan, hantar dan jemput mereka ke kelas tambahan, daftar untuk tuisyen persendirian, pantau pergerakan mereka, jaga pemakanan ... termasuk lah juga belikan makanan minda sebagai satu lagi usaha untuk memastikan mereka berjaya.

Di pasaran sekarang, memang terdapat banyak booster atau makanan minda. Macam-macam jenama ada, dari yang paling popular diasaskan oleh doktor-doktor dan pakar motivasi sehinggalah kepada jenama cap tutttt yang langsung kita tak pernah dengar atau lihat oppss ..😷😶

Semuanya terpulang kepada kebijaksanaan dan kemampuan ibu-ibu untuk memilih. Apa pun ibu-ibu, pastikan produk minda yang ibu-ibu pilih tu selamat dan sesuai untuk diambil, mempunyai kelulusan daripada pihak berkaitan, boleh dipercayai berdasarkan pengalaman pengguna lain / testimoni pengguna, mengandungi maklumat bahan atau ramuan yang jelas serta deskripsi lain yang sepatutnya.

https://cutt.ly/hrqoz5V


iESTA Booster Emosi dan Minda Untuk Kecerdasan Emosi & Akademik - Kelebihan & Cara Pengambilan

IESTA CHOCOLATIER COKLAT SEJAK 2004

iEsta chocolatier diformulasi sejak 2004 dan merupakan Coklat Minda Pertama di Malaysia dan berstatus 100% bumiputera.

✅ RAMUAN SEMULAJADI BERKUALITI TINGGI


Menggunakan bahan2 semulajadi iaitu Koko, Pegaga, Susu Kambing, Madu, Soya, Kismis, Gula Kabung, Oat dan Arabic Gum yang selamat tanpa bahan terlarang yang membahayakan.

✅ MENGGUNAKAN TEKNOLOGI GERMANY


iEsta chocolatier diproses menggunakan teknologi Germany yang mampu memproses ramuan menjadi halus sehingga 10X-6 (6X)

✅ TIADA KESAN SAMPINGAN


Kandungan yang halus sehingga 6X menjadikan iEsta chocolatier selamat untuk diamalkan oleh semua lapisan umur.

Cara Pengambilan iESTA

1. 2 biji sehari tetapi tablet yang disyorkan untuk program percubaan insentif adalah 6 biji sehari iaitu waktu pagi, petang dan malam dalam tempoh 7 hingga 14 hari secara berterusan.

2. Cara pemakanan adalah dikemam setengah jam sebelum makan.


3. Jika anak tak ada yg nak ambil peperiksaan dicadangkan ambil 2 biji di waktu pagi. Waktu paling berkesan  ialah selepas bangun tidur masa perut tengah kosong. Kemam/hisap sampai habis, jangan dikunyah atau ditelan.

4. Untuk yang bakal menghadapi peperiksaan dicadangkan ambil 4-6 biji sehari. 2 biji pada waktu pagi (masa perut tengah kosong). Kemam/ hisap sampai habis. 2 biji lagi sebelum ulang kaji pelajaran di waktu malam. 1 atau 2 biji lagi jika  ada subjek yang susah nak masuk, sebelum mula kelas tu ibu-ibu  minta dia makan 1 biji sebelum mula kelas tu. Contoh dia susah nak belajar Math, bila subjek Math nak mula suruh dia makan 1 biji.

5. Jika umur 49 ke atas makan 2 biji sehari di waktu pagi(masa perut tgh kosong) dan jika ada rasa stress boleh makan 1 biji lagi.





Baik , bagi ibu-ibu yang berminat untuk mendapatkan booster minda ni, ibu-ibu boleh je terus ke Book Cafe, scroll page berkenaan sedikit ke bawah dan ibu-ibu akan temui iESTA ni. Itu pun jika stock nya masih ada 😉


Just sharing, semoga bermanfaat

Post a Comment

0 Comments